Пухлини головного мозку – сучасне лікування та прогноз

Скільки часу триває операція з видалення пухлини мозку?

Напевно, це найчастіше питання, яке ми чуємо від наших пацієнтів або їхніх близьких перед операцією. Хотілося б відразу уточнити, що тривалість операції є абсолютним показником ні якості, ні складності будь-якої операції.

У нейрохірургії навіть проведення операції з видалення невеликої пухлини мозку може розтягнутися на цілий день, особливо якщо пухлина знаходиться глибоко або пов'язана з критичними структурами мозку. Не слід також забувати про непередбачені ситуації в операційній, ускладнення у вигляді кровотечі або набряку мозку, усунення яких може зайняти ще більше часу, ніж саме видалення пухлини.

Водночас якщо працює злагоджена команда хірургів, у якої доведені до автоматизму всі етапи операції, використовується сучасна техніка і заздалегідь детально сплановано перебіг операції, то навіть велику пухлину можна видалити відносно швидко за 2-3 години. При цьому прагнення скорочення часу операції не є основною самоціллю. Однак, важливо пам'ятати, що кожна година, проведена пацієнтом на штучному диханні, а також просто введення великих доз препаратів для підтримання тривалого наркозу, підвищує ризики післяопераційних інфекційних та токсичних ускладнень.

Тому на питання про тривалість операції при пухлинах головного мозку, ми чесно відповідаємо, що операція триватиме стільки часу, скільки буде потрібно, щоб провести її максимально безпечно та ефективно, ані секундою більше.